Om föreningen

Ulleråker Park I ligger i det natursköna Ulleråker ca 3 km söder om Uppsala centrum eller 15 minuter med buss. Ulleråkers bebyggelse är av parkstadskaraktär och det är nära till strövområden som t.ex. Ultunaåsen och Årike Fyris.

Ulleråker har blivit ett populärt område med sina uppväxta parkmiljöer och sin blandning av gammal och ny bebyggelse. Föreningen ligger på bekvämt avstånd till flera stora arbetsplatser, Akademiska sjukhuset, BMC, Företagsparken på gamla kasernområdet, Ångströmslaboratoriet  och Lantbruksuniversitetet i Ultuna. För barnfamiljer finns här två förskolor och en lågstadieskola. Flera busslinjer går genom området med tät trafik. Ulleråker Park I ligger invid den vackra Lindparken. Alla 44 lägenheter har utsikt mot parken

Tillsammans med Ulleråker Park II inramas en mysig innergård med lekplats. Alla lägenheter har en parkeringsplats som ingår i avgiften samt stora förråd i källaren. Dessutom har föreningen 4 egna gästparkeringar utöver de allmänna parkeringarna i Ulleråker. Boenden i de stora lägenheterna med takterasser stiger ur hissen direkt in i sin tambur. Vidare har föreningen en hemtrevlig bastu med tillhörande dusch och sällskapsutrymme. Det finns även ett aktivitetsrum (pingisbord) i källaren. Lägenhetsbeståndet fördelar sig på följande sätt:

1 st 1:a (46 kvm)
20 st 2-3:or (86-87 kvm)
23 st 4-5:or (134-153 kvm)

Mer information hittar du som boende under Mäklarinformation (inloggning krävs)

För mer information, kontakta Ordförande Ragnar Strömberg, ragnar.strmberg@gmail.com 073-623 14 69